سیستم پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد
پاسخ به سوالات متداول در ارتباط با پرداخت همراه

فایل jar پس از انتقال به گوشی نصب نمی شود؟

  • دلیل 1: گوشی قابلیت اجرای برنامه های جاوا را ندارد
  • دلیل 2: گوشی حافظه کافی برای اجرای برنامه را ندارد. (حداقل512 کیلوبایت هیپ)
  • دلیل 3: گوشی قابلیت ارسال و دریافت SMS از طریق برنامه جاوا را ندارد.
  • دلیل 4: برخی گوشی ها علاوه بر فایل jar به فایل jad برای نصب برنامه های جاوا نیاز دارند. فایل jad را نیز به گوشی انتقال دهید و آن را اجرا کنید.
  • دلیل 5: برخی گوشی ها فقط برنامه هایی را می توانند اجرا کنند که بطور مستقیم از اینترنت و از طریق خود گوشی دانلود شده باشد. بدین منظور نخست از اتصال گوشی خود به اینترنت مطمئن شوید (…,Wireless ,GPRS ) سپس آدرس فایل jad را در browser گوشی وارد کنید. برنامه بصورت خودکار به گوشی انتقال یافته و سپس نصب خواهد شد..

پس از ارسال کد فعال سازی پیغام "کد فعال سازی صحیح نیست" نمایش داده می شود؟

  • دلیل 1: کد نادرست وارد شده است. کد را مجددا وارد کرده و ارسال نمایید.
  • دلیل 2: کد وارد شده مربوط به این شماره موبایل نمی باشد. کد فعال سازی فقط برای شماره موبایلی قابل استفاده می باشد که در زمان درخواست کد، در سایت وارد کرده اید. برای شماره های دیگر، باید کد جدید از سایت دریافت کنید.

بازگشت به ابتدای صفحه

پس از ارسال درخواست، پیغام " اشکال در ارسال SMS" نمایش داده می شود؟
  • دلیل 1: سرویس SMS اپراتور شما فعال نیست.
  • دلیل 2: گوشی آنتن دهی کافی برای ارسال SMS ندارد. دوباره تلاش کنید.
در بخش تنظیمات برنامه گزینه "نحوه ارتباط با سرور" وجود ندارد؟
  • گوشی شما قابلیت ارتباط اینترنتی از طریق برنامه جاوا را ندارد. بنابراین تنها می توانید از طریق ارسال SMS تراکنشهای خود را انجام دهید.
پس از ارسال درخواست، با پیغام "اشکال در برقراری ارتباط با سرور" نمایش داده می شود؟
  • هیچ سرویسی برای ارتباط با اینترنت در گوشی شما تعریف نشده است. برای ارتباط با سرور پرداخت همراه از طریق اینترنت، می توانید از سرویس های گوناگون مانند,GPRS Wi-Fi و غیره استفاده کنید. تنظیمات ارتباط با اینترنت برای هر گوشی متفاوت می باشد. بدین منظور می توانید از راهنمای گوشی و یا سایت سازنده گوشی کمک بگیرید .
تنظیمات GRPS به چه صورتی می باشد؟
  • نحوه تنظیمات GPRS برای اپراتورهای مختلف و انواع گوشیها ، متفاوت می باشد. بهترین روش بدست آوردن تنظیمات، سایت اینترنتی اپراتور شما می باشد.

بازگشت به ابتدای صفحه

تنظیمات GPRS انجام داده شده اما همچنان ارتباط با اینترنت برقرار نمی شود؟
  • دلیل 1: سرویس GPRS اپراتور شما فعال نیست.
  • دلیل 2: گوشی آنتن دهی کافی برای استفاده از سرویس را ندارد.
  • دلیل 3: برخی گوشیها پس از انجام تنظیمات نیاز به خاموش و روشن کردن برای فعال شدن تنظیمات دارند .
گوشی از طریق browser به اینترنت متصل می شود اما برنامه پرداخت همراه همچنان پیغام "اشکال در برقراری ارتباط با سرور" را نمایش می دهد؟
  • گوشی شما به تنظیمات جداگانه (اضافه تر) برای ارتباط برنامه های جاوا با اینترنت نیاز دارد. برای اطلاع از چگونگی این تنظیمات به راهنمای گوشی خود مراجعه کنید.
هزینه مخابراتی هر تراکنش چقدر است؟
  • هزینه ارسال هر تراکنش برروی بستر SMS به اندازه هزینه ارسال یک SMS انگلیسی می باشد. (این هزینه برای انواع اپراتورها، متفاوت و بطور متوسط 200 ریال می باشد).
  • هزینه ارسال هر تراکنش برروی بستر GPRS به اندازه هزینه تبادل یک کیلوبایت اطلاعات می باشد. (این هزینه برای انواع اپراتورها و ساعات مختلف شبانه روز متفاوت و بطور متوسط 10ریال می باشد)

بازگشت به ابتدای صفحه

SMS یا GPRS ؟
  • تراکنشهای ارسال شده از طریق GPRS هم از جهت سرعت و هم از نظر هزینه مخابراتی بسیار به صرفه تر از تراکنشهای ارسال شده از طریق SMS می باشند بنابراین توصیه می شود برای ارسال تراکنشها تنها زمانی از SMS استفاده شود که امکان اتصال اینترنتی وجود نداشته باشد.
تراکنش با موفقیت ارسال شده اما پاسخ آن دریافت نشده است؟
  • به دلیل مشکلات مخابراتی پاسخ سرور به شما نرسیده است می توانید از بخش "تراکنش ها" برای پیگیری تراکنش ارسال شده استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر راهنمای پرداخت همراه را مطالعه کنید.
در صورتی که تراکنش (ارسال شده برروی بستر SMS) بعلت مشکلات مخابراتی بصورت تکراری چندین بار فرستاده شود، آیا تراکنش نیز به همان تعداد اجرا می شود؟
  • خیر، هر تراکنش تنها یکبار اجرا می شود و ما بقی SMS های تکراری نادیده گرفته شده و حدف می شوند.

بازگشت به ابتدای صفحه

برنامه بسیار کند می باشد و یا پس از مدتی کارکردن، متوقف شده و کار نمی کند!
  • گوشی شما حافظه کافی برای ادامه اجرای برنامه را ندارد. از برنامه خارج شده و دوباره اجرا کنید. در صورتی که گوشی شما قدیمی بوده و حافظه محدود برای اجرای برنامه های جاوا داشته باشد این مشکل ممکن است بصورت متناوب پیش بیاید. حداقل حافظه هیپ مورد نیاز برای اجرای بدون اشکال برنامه یک مگابایت هیپ می باشد. برای اطلاع از حافظه هیپ گوشی به راهنمای گوشی و یا سایت سازنده مراجعه کنید.
پس از ارسال درخواست، پیغام "هیچ پاسخی از بانک شما دریافت نشد." نمایش داده می شود؟
  • این پیغام بدین معنی است که تراکنش شما بعلت مشکلات بانکی و یا شتابی پردازش نشده و ناموفق بوده است. در صورت نیاز دوباره تلاش کنید.
آیا اطلاعات بانکی استفاده شده در سیستم پرداخت همراه امن است؟
  • کلیه اطلاعات ذخیره شده برروی گوشی، ارسال شده به سرور و پاسخ های دریافتی، رمزنگاری شده و غیر قابل دسترس برای شخص ثالث می باشد.

بازگشت به ابتدای صفحه

رمز عبور برنامه فراموش شده است؟
  • به دلایل امنیتی، رمز قبلی شما غیر قابل بازگشت می باشد. برنامه را از روی گوشی حذف کرده و دوباره نصب کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات کارتهای ذخیره شده و همچنین اطلاعات تراکنش های انجام شده با حذف برنامه بطور کامل پاک می شوند. همچنین فعال سازی برنامه باید مجددا انجام شود.
کد فعال سازی دریافتی از سایت فراموش شده است؟
  • با ورود شماره موبایل خود در سایت، کد را مجددا می توانید دریافت کنید.
آیا تراکنش های انجام شده به غیر از گوشی جای دیگری قابل مشاهده می باشند؟
  • بله، از طریق سایت پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد کلیه تراکنشهای انجام شده از طریق موبایل نیز قابل مشاهده می باشند.
تاریخ و ساعت تراکنش صحیح نیست؟
  • تاریخ و ساعت گوشی خود را تنظیم کنید.

بازگشت به ابتدای صفحه

در بخش "تراکنش ها" تراکنشهای قدیمی قابل مشاهده نیستند و یا پیغام "هیچ گزارشی پیدا نشد" نمایش داده می شود.
  • در این بخش بصورت پیش فرض تنها تراکنش های ماه جاری نشان داده می شود. در صورت تمایل می توانید با تغییر تاریخ تراکنشهای ماه های قبل و یا کل سال را مشاهده کنید.
گوشی کلید clear) c) برای پاک کردن ورودی ندارد؟
  • از کلید ستاره (*) برای پاک کردن استفاده کنید.
در صورت ایجاد وقفه ما بین تراکنش(بعلت زنگ خوردن گوشی، دریافت SMS و یا غیره ) و خروج برنامه پرداخت همراه، آیا تراکنش ارسالی با مشکل مواجه خواهد شد؟
  • خیر، در صورت رسیدن پاسخ تراکنش و اجرا نبودن برنامه پرداخت همراه، برنامه بصورت اتوماتیک اجرا شده و نتیجه تراکنش نمایش داده خواهد شد.

بازگشت به ابتدای صفحه

سیم کارت گوشی(شماره موبایل) تعویض شده است، آیا از برنامه پرداخت همراه قبلی برای سیم کارت جدید نیز می توان استفاده کرد؟
  • خیر، برنامه قبلی را از روی گوشی حذف کنید. برای سیم کارت جدید از سایت کد فعال سازی دریافت کنید. برنامه پرداخت همراه را دوباره نصب کرده و فعال کنید.
  • قبل از فروش گوشی حتما برنامه را از روی گوشی عزل نمایید.
برنامه در مرحله "در حال ارسال پیام" بمدت طولانی متوقف شده است .
  • از برنامه پرداخت همراه خارج شده و دوباره اجرا کنید. از طریق منو "تراکنش ها" تراکنش خود را پیگیری کنید.
پاسخ فعالسازی به جای برنامه در Inbox گوشی ظاهر می شود (برخی از گوشیهای Windows Mobile)
  • MidletManger گوشی شما(برنامه ای که فایلهای jar را اجرا می کند ) دارای مشکل می باشد. MildetManager را بروز کنید. (برای اطلاعات بیشتر به سایت سازنده گوشی مراجعه کنید)
مشخصه شناسایی MD5 چیست؟

مشخصه شناسایی md5 ، شناسه اختصاصی فایل دریافتی از سایت بانک می باشد. جهت بررسی صحت فایل دریافتی به روش زیر عمل نمایید:

  • فایل اجرایی را از اینجا دانلود نمایید.
  • فایل را در درایو C ذخیره نمایید.
  • کنسول اجرای ویندوز را باز کرده و با دستور Cd به دایرکتوری که فایل دانلود شده در آن ذخیره شده است بروید.
  • فرمان " نام فایل md5sum" را اجرا کنید. (مانند زیر)

سپس یک شناسه ۳۲ کاراکتری نشان داده می شود که مختص فایل دانلود شده شماست که باید آن را با شناسه md5 که سایت در دسترس گذاشته است مقایسه کنید، اگر هر دو شناسه یکسان بود فایل مشکلی ندارد در غیر اینصورت فایل شما آسیب دیده است و نباید نصب گردد.

بازگشت به ابتدای صفحه

 
 
پشتیبانی ۲۴ ساعته ۲۳۵۰۵